1) prowadzenie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej,
2) sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa i jej analiza,
3) sporządzanie rocznych bilansów finansowych,
4) ewidencja składników majątkowych gminy,
5) prowadzenie gospodarki finansowej w zakresie wykorzystania środków przez jednostki pozabudżetowe,
7) opracowywanie projektów budżetu gminy,
8) aktualizowanie planów budżetowych,
9) prowadzenie naliczeń i rozliczeń z tytułu wynagrodzeń pracowniczych,diet, z tytułu umów cywilno – prawnych,
10) prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży towarów i usług dla potrzeb podatku VAT,
11) sporządzanie miesięcznych deklaracji w zakresie podatku VAT, PIT,
12) ubezpieczeń społecznych i dokonywanie przelewów w terminach ustalonych przepisami,
13) nadzór pod względem formalno rachunkowym nad sprawozdaniami finansowymi jednostek przy współpracy osób merytorycznie odpowiedzialnych,
14) Współpraca z Regionalną Izba Obrachunkową, Najwyższa Izbą Kontroli, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, komornikiem, bankami i innymi instytucjami, dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych,
15) wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych,
16) prowadzenie spraw wszczętych w sprawach zastosowania ulg, umorzeń, darowizn, rozkładania na raty w zakresie podatków i opłat,
17) ewidencja księgowa dochodów podatkowych,
18) windykacja należności podatkowych,
19) opracowywanie projektów uchwał w zakresie ustalania stawek podatków i opłat lokalnych,
20) rozpatrywanie wniosków dotyczących pomocy publicznej,
21) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w związku z zaległościami podatkowymi,
22) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
23) prowadzenie dokumentacji dotyczącej zwrotu podatku akcyzowego,
24) przygotowywanie spisu wyborców do Izb Rolniczych,
25) redagowanie BIP,
26) prowadzenie kasy.